ZÁVAZNÉ POKYNY A OPATŘENÍ PRO PROVOZ ŠKOLY OD 1.9.2020

V návaznosti na manuál pro provoz škol a školských zařízení pro školní rok 2020/2021 vydaný dne 17.8.2020 a jeho aktualizaci vydanou dne 26.8.2020 Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy a Ministerstvem zdravotnictví v souvislosti s výskytem onemocnění COVID - 19, vydává ředitelka Mateřské školy Holice Holubova tyto závazné pokyny a opatření pro provoz školy od 1.9.2020.
- Tyto pokyny jsou závazné pro všechny žáky školy, rodiče, zaměstnance, dodavatele a případné návštěvy.
- Pokyny vstupují v platnost dne 1.9.2020 a platí až do odvolání nebo změny.
Pokyny jsou uplatňovány zejména s ohledem na způsob šíření tohoto onemocnění, kdy je důležité si uvědomit, že čím více je lidí, se kterými se dítě/žák/ nebo zaměstnanec školy setká, a čím delší je tato interakce, tím vyšší je riziko šíření onemocnění covid-19.
- Případné změny jsou vyhrazeny a to s ohledem na vývoj epidemiologické situace a opatření vydávaných státními orgány zejména Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy, Ministerstvem zdravotnictví, Pardubickým krajem, Městem Holice a Krajskou hygienickou stanicí Pardubického kraje.
AKTUALIZOVÁNO 10.9.2020
I. VSTUP DO VNITŘNÍCH PROSTOR ŠKOLY
- Před vstupem do vnitřních prostor školy je každá osoba včetně dětí (zajistí doprovázející osoba) povinna použít dezinfekci, která je umístěna před každým vchodem do budovy.
- Vstup do vnitřních prostor školy je povolen pouze se zakrytím dýchacích cest (rouška, respirátor).
- Do vnitřních prostor školy je přísně zakázán vstup osobám, které vykazují známky jakéhokoliv respiračního onemocnění (zvýšená teplota, horečka, kašel, rýma, dušnost, bolest v krku, bolest hlavy, bolesti svalů a kloubů, průjem, ztráta chuti a čichu a pod.)
- S dítětem může do budovy školy vstoupit pouze jedna další doprovázející osoba.
- Při vstupu do vnitřních prostor školy může být vstupujícím osobám změřena tělesná teplota bezdotykovým teploměrem.
II. POHYB OSOB VE VNIŘNÍCH PROSTORÁCH ŠKOLY
- Osoba (rodiče, prarodiče, sourozenec ..) která přivádí/odvádí dítě se smí pohybovat ve vnitřních prostorách školy pouze za účelem rychlého předání dítěte učitelce a rychlého převzetí dítěte od učitelky a dále nezbytného pobytu v šatně dětí.
- V šatnách se mohou při příchodu a odchodu najednou pohybovat maximálně 3 děti + jedna doprovázející osoba.
- V případě nutných konzultací zákonného zástupce s učitelkou, ředitelkou, zástupkyní ředitelky či jiným zaměstnancem školy je nutné upřednostnit komunikaci pomocí telefonu nebo e-mailu.
III. POSTUP V PŘÍPADĚ PODEZŘENÍ NA NÁKAZU COVID 19 NEBO JINÉ INFEKČNÍ ONEMOCNĚNÍ.
V případě, že jsou příznaky patrné již při příchodu dítěte/žáka do školy - dítě/žák/ není vpuštěn do budovy školy (třídy); v případě dítěte či nezletilého žáka za podmínky, že je přítomen jeho zákonný zástupce.
V případě, že jsou příznaky patrné již při příchodu dítěte/žáka do školy a není již přítomen zákonný zástupce dítěte či nezletilého žáka - tato skutečnost bude oznámena zákonnému zástupci neprodleně a bude informován o nutnosti bezodkladného vyzvednutí/převzetí/odchodu ze školy.
V případě, že se příznaky vyskytnou, jsou patrné v průběhu přítomnosti dítěte/žáka ve škole; neprodleně dojde k poskytnutí roušky a umístění do předem připravené samostatné místnosti nebo k jinému způsobu izolace od ostatních přítomných ve škole a současně bude informován zákonný zástupce dítěte/nezletilého žáka s ohledem na bezodkladné vyzvednutí dítěte/žáka ze školy.
Ve všech výše uvedených případech škola informuje zákonného zástupce, dítěte/žáka o tom, že má telefonicky kontaktovat praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu.
- Pokud se u zaměstnance školy objeví příznaky infekčního onemocnění (včetně covid-19), školu nebo aktivitu opustí v nejkratším možném čase s použitím roušky a dodržením dalších obecně známých pravidel chování a jednání při podezření na nákazu tímto virem.
Dítěti/žákovi/ (popřípadě zaměstnanci školy) s přetrvávajícími příznaky infekčního onemocnění, které jsou projevem chronického onemocnění, včetně alergického onemocnění (rýma, kašel), je umožněn vstup do školy pouze v případě, prokáže-li, že netrpí infekční nemocí a to lékařským potvrzením.
IV. DALŠÍ HYGIENICKÁ OPATŘENÍ
V co nejkratším čase po příchodu do budovy si každý (děti, zaměstnanci) důkladně 20 až 30 sekund umyje ruce teplou vodou a mýdlem v dávkovači, popřípadě provede dezinfekci rukou, a následně dodržuje hygienu rukou po celou dobu svého pobytu ve škole. U dětí na opakované mytí rukou dohlíží učitelka. Dezinfekce je k dispozici ve všech místnostech školy.
Při příchodu do třídy a dále v průběhu dne může být dětem namátkově změřena teplota bezdotykovým teploměrem.
Při příchodu do zaměstnání a kdykoliv během pracovní doby může být zaměstnancům změřena tělesná teplota bezdotykovým teploměrem.
Je zajištěno bezpečné osoušení rukou - ručníky na jedno použití. V mateřské škole lze používat také textilní ručníky a to v souladu s: Příloha č. 1 vyhlášky č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých.
Úklid a dezinfekce hygienických zařízení probíhá vícekrát denně.
Vyprazdňování odpadkových košů je prováděno minimálně jednou denně.
Je prováděno časté a intenzivní větrání učeben a ostatních využívaných prostor školy. Větrání učeben se provádí opakovaně, krátkodobě a intenzivně několikrát během dne.
Probíhá průběžné větrání šatních prostor, zejména před příchodem dětí/žáků/st do školy, po zahájení vyučování a po odchodu dětí/žáků/ze školy.
Denně se provádí důkladný úklid všech místností, ve kterých se děti/žáci a zaměstnanci školy pohybují. Úklid povrchů a ploch se provádí na mokro, případně s použitím dezinfekčního přípravku, koberce se vysávají.
Je kladen důraz na dezinfekci (několikrát denně) povrchů nebo předmětů, které používá větší počet lidí (např. kliky dveří, spínače světla, baterie u umyvadel, splachovadla, tlačítka u zásobníků mýdel či dezinfekce).
Školní jídelna musí respektovat zásady správné výrobní a hygienické praxe. Je důležité, aby se zajistilo mytí nádobí při dostatečně vysokých teplotách (mycí proces min. 60 °C).
Při stravování není možný samoobslužný výdej, tj. odebírání příborů z hromadných zásobníků a využívání samoobslužných bufetů (nápoje, polévky, saláty).
V. ORGANIZAČNÍ OPATŘENÍ
- Organizace provozu školy je prováděna tak, aby docházelo k co možná nejmenšímu ,,míchání" dětí z jednotlivých tříd mezi sebou.
- Organizace provozu školy je prováděna tak, aby docházelo pouze k nejnutnějším kontaktům zaměstnanců.
- Je zakázán vstup rodičům a nepovolaných zaměstnancům do školní kuchyně a to včetně průchodu kuchyní. Toto ustanovení neplatí pro ředitelku školy, zástupkyni ředitelky a správce školy (údržbáře), případně pro pracovníky servisních firem v případě provádění nutných oprav.
- Je zakázán vstup dodavatelů do všech prostor školní jídelny.
- Zaměstnanci školní jídelny se smí v prostorech školy pohybovat pouze za účelem výdeje stravy dětem a dále při případném opuštění budovy v době přestávky v práci.
- Děti v předním pavilonu odcházejí na vycházku a přicházejí z ní tak, že v prostorách chodby a šaten bude vždy pouze jedna třída.
- Škola v průběhu školního roku v souladu s doporučením Ministerstva školství zváží nutnost konání těch aktivit, které nejsou pro naplnění školního vzdělávacího programu nezbytné a dochází při nich ke koncentraci vyššího počtu lidí (např. kulturní a sportovní akce více tříd, kroužky, fotografování, divadelní představení, besídky......) a pokud možno takové aktivity nebude konat.
- V případě, že se budou akce konat, bude zajištěno, aby nedocházelo k ,,míchání dětí z jednotlivých tříd.
Zaměstnanci jsou povinni maximálně omezit pohyb v prostorách školy pouze na svoje pracoviště a prostory, které s výkonem zaměstnání souvisejí.
Třídní schůzky se až do odvolání nekonají.
Komunikace s rodiči probíhá primárně e-mailem a telefonem.
Komunikace vedení školy se zaměstnanci a komunikace mezi zaměstnanci probíhá primárně e-mailem a telefonem.
V Holicích 26.8.2020
Aktualizováno 10.9.2020
Bc. Lenka Chotěnovská ředitelka školy v.r.